Nieuws werkplaats

Augustus 2021 Winkel. De winkel is, met inachtneming van de regels, open voor bezoekers en functioneert inmiddels weer. Hierbij zijn we ook sterk afhankelijk van de spullen die we binnenkrijgen en kunnen aanbieden. Inmiddels is er ook een nieuw initiatief genomen en worden oude meubels op creatieve wijze door Mariana van een nieuwe look voorzien. De vraag groeit, dus mogelijk kan dit een nieuwe vaste activiteit worden. Kassen. Het werk in de kassen betekent onderhoud moederplanten en zoveel mogelijk stek produceren. Onderstaande foto’s geven u een beeld van de situatie en activiteiten.

Wijzigingen Leer- werkplaats.

Helaas hebben we de dagelijkse leiding van de leer- werkplaats ( opnieuw ) moeten wijzigen per 1-11-2019. Adrian en Vera Birsan zijn in mei 2019 gestart maar o.a. door zwangerschap van Vera hebben we, in overleg, besloten de overeenkomst voor beide te beëindigen. Dit mede ook op aangeven van Adrian. Ze zijn jong, maken eigen keuzes en gaan eigen wegen. Wij wensen hen alle geluk voor de toekomst. Inmiddels hebben Mariana en Madalin Meterna de leiding op zich genomen en vol enthousiasme aan de slag. Ze zijn immers goed bekend, vertrouwd en weten ‘van de hoed en de rand’. Mariana ( en ook Madalin ) is al jaren ‘onze toeverlaat’ in Roemenie. Zij vormen samen de leiding en hebben de taken onderling verdeeld. Ook Luminita komt per Januari 2020 terug in de winkel, waar Oana nog steeds werkt.

Hulpgoederen ( winkel )

Alle ( goede ) hulpgoederen kunnen we nog steeds gebruiken en voor de winkel maar ook om buiten de winkel om voor de minder draagkrachtige en sociale situaties, één en ander conform de doelstelling. Denk niet.. Roemenie is onderdeel van de EU, dus hulp is niet nodig!! Dat is een misvatting, met uw hulp kunnen we mensen helpen !